
Montserrat Roig
Aquest dijous, 10 de novembre, farà dues dècades de la mort de l’escriptora i periodista Montserrat Roig.
Més enllà de la seva coneguda producció novel·lística i narrativa, Roig també va destacar per les seves publicacions periodístiques, entre les quals destaquen Els catalans als camps nazis. (1977) o L’agulla daurada. (1985) sobre el setge de Leningrad a la Segona Guerra Mundial, i sense oblidar tots els articles que Roig va escriure a la premsa, molts dels quals queden recollits en aquests dos llibres: Diari d’uns anys (1975-1981) (2011) i Un pensament de sal, un pessic de pebre. Dietari obert 1990-1991 (1992).
Montserrat Roig (Barcelona 1946-1991). Llicenciada en Filosofia i Lletres. Escriu novel·les i contes, que va alternant amb reportatges i articles periodístics, i presenta i dirigeix diversos programes de televisió, mitjà en el qual excel·leix com a entrevistadora, sobretot d’escriptors de generacions precedents. El 1970 guanya el premi Víctor Català amb el recull de narracions Molta roba i poc sabó… i tan neta que la volen. La seva segona novel·la, El temps de les cireres, que reprèn el fil d’alguns dels personatges de la primera, Ramona, adéu, guanya el premi Sant Jordi de 1976. El 1977 obté un important ressò amb un rigorós llibre documental sobre Els catalans als camps nazis, que aporta dades inèdites sobre l’Holocaust i que és guardonat amb el premi de la Crítica Serra d’Or (1978). Publica L’agulla daurada, premi Nacional de Literatura Catalana (1986), després d’una estada de dos mesos, convidada per Edicions Progrés de Moscou per elaborar un ampli reportatge sobre el setge de Leningrad durant la Segona Guerra Mundial. Fa també de columnista de la premsa diària en diferents mitjans i es vincula públicament a la lluita per la condició de la dona.
Va ser membre de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana i, del 1989 al 1990, va ser vicepresidenta de la Junta Territorial del Principat de Catalunya.
(http://www.escriptors.cat/autors/roigm/)
#20aniversariMROIG A la biblioteca de Moià ens sumem als actes de record per aquesta gran escriptora.
A la biblioteca de Moià podreu trobar algunes de les seves obres més destacades.


Gràcies per aquesta ressenya bibliogràfica i per afegir-vos a l’homenatge!